Gå til indhold
FORSIDEN | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |

Sydvestjysk sygehusTil Region SyddanmarkTil forsiden

Forside - Sydvestjysk SygehuspilOm ospilPressepilNyheder 2016pilRengøringen igen i top på Sydvestjysk Sygehus

Rengøringen igen i top på Sydvestjysk Sygehus

Servicemedarbejderne på Sydvestjysk Sygehus har igen sikret, at sygehuset ligger i top i Region Syddanmarks eksterne måling af kvaliteten af rengøringen. Med en godkendelsesprocent på 97 placerer sygehuset sig højt blandt de andre sygehuse.

– På Sydvestjysk Sygehus har vi et fantastisk team, der leverer et godt stykke arbejde, og som kan være stolte over indsatsen. Det er deres fortjeneste, at vi nu igen klarer os så godt i kontrollen, sigerlogistik- og servicechef Bo Lillelund.

Den høje standard i rengøringen er vigtig for patienterne på Sydvestjysk Sygehus.

– Det er vigtigt for os, at rengøringen er i orden på Sydvestjysk Sygehus. Vi skal gøre alt, hvad vi kan for at patienterne ikke oplever at blive syge af at være indlagt, og her hjælper en god rengøring og hygiejne. Et resultat, hvor mængden af godkendte rum ligger på 97 pct. er rigtigt højt, og det vidner om en flot og stor indsats fra vores servicemedarbejdere, siger administrerende sygehusdirektør Per Busk.

Medarbejdere med til kontrollen for at lære

Den eksterne kontrol består af fire årlige besøg, hvoraf to er regionskontroller. Her kan en kontrollør fra Dansk Servicerådgivning frit vælge, hvilke 200 lokaler han eller hun vil gennemgå. På Sydvestjysk Sygehus er kontrollen gået fra at være et tjek af kvaliteten og en løftet pegefinger til at være en mulighed for at lære, hvad der skal til for at nå det høje niveau.

– Når vi kommer ud på afdelingen, prøver vi altid at få medarbejderen med på kontrollen, for det er en god mulighed for medarbejderen til at se, hvilke problemer kontrollanten ser, siger Bo Lillelund og fortsætter:

– Kontrollanten har et meget skarpt øje for fx støv bag tv’et, en lille plet på en radiator eller striber på spejlet efter rengøringen. Det kan medarbejderen hurtigt og effektivt få rettet op på i sin arbejdsrutine, når han eller hun er med til kontrollen. Det er langt sværere, hvis man først får resultatet af kontrollen på skrift efter et par måneder.

Vi skal altid være klar til kontrol

– Vi skal altid kunne klare en kontrol helt i top, og derfor har vi tæt kontakt med afdelingerne for at høre, hvad der eventuelt ville mangle, hvis der var kontrol lige nu. Vi vil altid være klar til en meget høj godkendelsesprocent i kontrollen, siger Bo Lillelund.

Flere informationer
Logistik- og servicechef Bo Lillelund, 79 18 25 32 ,
bo.lillelund@rsyd.dk
Administrerende sygehusdirektør Per Busk, 21 72 66 87, per.busk@rsyd.dk


Siden er sidst opdateret 15-6-2016



Sydvestjysk Sygehus | Finsensgade 35, 6700 Esbjerg | Tlf. 7918 2000 | Tilgængelighedserklæring